Зміст
- 1 Закони України;
- 2 Постанови Кабінету Міністрів України;
- 3 Рішення Уманської місцевої ради та договори ТОВ»ЕКОКЛІНЕР»;
№ п/п | Рішення | Виконавчий орган | Дата | Номер |
---|---|---|---|---|
1 | «Про затвердження рішення конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу на право вивезення побутових відходів на території міста Умань» | Виконавчий комітет | 24 вересня 2015року | 253 |
2 | «Про визнання юридичної особи ,яка буде здійснювати збирання та перевезення побутових відходів на території міста Умань» | 3 сесія VII скликання | 25 грудня 2015року | 6.24-3/7 |
3 | «Про затвердження Норм надання послуг з вивезення побутових відходів для Уманської міської територіальної громади на 2023-2027 роки» | 45 сесія VIII скликання | 23 грудня 2022 року | 17-45/8 |
4 | «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Уманської міської ради від 13 грудня 2018 року №484» | Виконавчий комітет | 27 червня 2022 року | 227 |
№ п/п | Договір | Організація | Дата | Номер |
---|---|---|---|---|
1 | «Договір на надання послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту» | Виконавчий комітет | 30 грудня 2015 року | 000 |
2 | «Договір про надання послуг по захороненню побутових відходів» | КП «Комунальник» | 01 лютого 2016 року | 5/02/16 |
3 | «Договір про надання послуг з приймання та утилізації рідких побутових відходів » | КП«Уманьводоканал» | 04 квітня 2016 року | 1081 |
Закон України «Про відходи»
№ 187/98-ВР від 05 березня 1998 року
Розділ І
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1.Визначення основних термінів
У цьому Законі наведені нижче основні терміни вживаються в такому значенні: відходи — будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення; небезпечні відходи — відходи, що мають такі фізичні,хімічні, біологічні чи інші небезпечні властивості, які створюють або можуть створити значну небезпеку для навколишнього природного середовища і здоров’я людини та які потребують спеціальних методів і засобів поводження з ними; виробник відходів — фізична або юридична особа, діяльність якої призводить до утворення відходів; власник відходів — фізична або юридична особа, яка відповідно до закону володіє, користується і розпоряджається відходами; побутові відходи — відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді,великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов’язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення; послуги з вивезення побутових відходів — збирання, зберігання та перевезення побутових відходів, що здійснюються у населеному пункті згідно з правилами благоустрою, затвердженими органом місцевого самоврядування; послуги з перероблення (оброблення) побутових відходів — здійснення будь-яких технологічних операцій, пов’язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей побутових відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення; послуги із захоронення побутових відходів — послуги з остаточного розміщення побутових відходів після їх перероблення (оброблення) у спеціально відведених місцях чи на об’єктах таким чином, щоб довгостроковий шкідливий вплив відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я людини не перевищував установлених нормативів; сортування відходів — механічний розподіл відходів за їх фізико-хімічними властивостями, технічними складовими,енергетичною цінністю, товарними показниками тощо з метою підготовки відходів до їх утилізації чи видалення; джерело утворення побутових відходів — об’єкт, на якому утворюються побутові відходи (житловий будинок, підприємство, установа, організація, земельна ділянка);Розділ ІІІ
СУБ’ЄКТИ У СФЕРІ ПОВОДЖЕННЯ З ВІДХОДАМИ ,ЇХ ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
Стаття 15.Обов’язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства у сфері поводження з відходами.
Громадяни України, іноземці та особи без громадянства зобов’язані: а)дотримуватися вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів у сфері поводження з відходами; б)вносити в установленому порядку плату за користування послугами з вивезення побутових відходів; в)виконувати інші обов’язки, передбачені законами, щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища відходами. Стаття 17.Обов’язки суб’єктів господарської діяльності у сфері поводження з відходами. Суб’єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов’язані: а)запобігати утворенню та зменшувати обсяги утворення відходів; б)забезпечувати приймання та утилізацію використаних пакувальних матеріалів і тари, в яких знаходилася продукція цих підприємств, установ та організацій — суб’єктів господарської діяльності, або укладати угоди з відповідними організаціями на їх збирання та утилізацію; ж)не допускати змішування відходів, якщо це не передбачено існуючою технологією та ускладнює поводження з відходами або не доведено, що така дія відповідає вимогам підвищення екологічної безпеки; з)не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об’єктах; и)здійснювати контроль за станом місць чи об’єктів розміщення власних відходів; Суб’єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів на певній території, на якій знаходиться об’єкт утворення відходів.Розділ VІ
ЗАХОДИ І ВИМОГИ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ АБО ЗМЕНШЕННЯ УТВОРЕННЯ ВІДХОДІВ ТА ЕКОЛОГІЧНО БЕЗПЕЧНОГО ПОВОДЖЕННЯ З НИМИ
Стаття 35-1 Вимоги щодо поводження з побутовими відходами. Поводження з побутовими відходами здійснюється відповідно до державних норм, стандартів і правил. Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів, земельних ділянок укладають договори з юридичною особою, яка визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів, здійснюють оплату таких послуг та забезпечують роздільне збирання твердих побутових відходів. Збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюються юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами. Під час проектування житлових будинків, громадських, виробничих, складських та інших споруд передбачаються будівництво та облаштування контейнерних майданчиків для роздільного збирання і зберігання побутових відходів, урн для побутових відходів. Великогабаритні та ремонтні відходи у складі побутових відходів мають збиратися окремо від інших видів побутових відходів. Небезпечні відходи у складі побутових відходів збираються окремо від інших видів побутових відходів, а також мають відокремлюватися на етапі збирання чи сортування та передаватися спеціалізованим підприємствам, що одержали ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами. Перевезення побутових відходів здійснюється спеціально обладнаними транспортними засобами. Орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту. Спалювання побутових відходів дозволяється лише на енергетичні цілі з метою одержання теплової та/або електричної енергії.Розділ VІІІ
ПРАВОПОРУШЕННЯ У СФЕРІ ПОВОДЖЕННЯ З ВІДХОДАМИ І ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА НИХ
Стаття 42. Правопорушення у сфері поводження з відходами Особи, винні в порушенні законодавства про відходи, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільну чи кримінальну відповідальність за: а) порушення встановленого порядку поводження з відходами, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього природного середовища, прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров’я людини та економічних збитків; б) самовільне розміщення чи видалення відходів; в) порушення порядку ввезення в Україну, вивезення і транзиту через її територію відходів як вторинної сировини; г) невиконання розпоряджень і приписів органів, що здійснюють державний контроль та нагляд за операціями поводження з відходами та за місцями їх видалення; д) приховування, перекручення або відмову від надання повної та достовірної інформації за запитами посадових осіб і громадян та їх об’єднань стосовно безпеки утворення відходів та поводження з ними, в тому числі про їх аварійні скиди та відповідні наслідки; и) невиконання вимог щодо поводження з відходами (під час їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення,утилізації, знешкодження, видалення та захоронення), що призвело до негативних екологічних, санітарно-епідемічних наслідків або завдало матеріальної чи моральної шкоди; і) здійснення операцій у сфері поводження з відходами без відповідного дозволу на проведення таких операцій, а також за порушення встановленого порядку подання декларації про відходи або за неподання такої декларації; л) несвоєчасне внесення платежів за розміщення відходів; м) порушення вимог безпечного перевезення небезпечних відходів; Законами України може бути встановлено відповідальність і за інші правопорушення законодавства про відходи.Закон України «Про житлово –комунальні послуги »
№ 1875-IV від 24 рвченя 2004 року
Розділ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1.Визначення основних термінів житлово-комунальні послуги — результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил; виконавець — суб’єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору; власник приміщення, будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі — власник) — фізична або юридична особа, якій належить право володіння, користування та розпоряджання приміщенням, будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, зареєстроване у встановленому законом порядку; комунальні послуги — результат господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи у забезпеченні холодною та гарячою водою, водовідведенням, газо- та електропостачанням, опаленням, а також вивезення побутових відходів у порядку, встановленому законодавством; норми споживання — кількісні показники споживання житлово-комунальних послуг, затверджені згідно із законодавством відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; споживач — фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу; якість житлово-комунальної послуги — сукупність нормованих характеристик житлово-комунальної послуги, що визначає її здатність задовольняти встановлені або передбачувані потреби споживача відповідно до законодавства.Розділ IІ
ПОВНОВАЖЕННЯ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ ТА ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У СФЕРІ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
Стаття7. Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг.
До повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить: 1)затвердження та реалізація місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, участь у розробленні та реалізації відповідних державних і регіональних програм; 2)встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону; 3)затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням; 4)визначення виконавця житлово-комунальних послуг (крім послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) відповідно до цього Закону в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства;Розділ IV
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ ТА ЇХ НАДАННЯ
Стаття12.Класифікація житлово — комунальних послуг
1.Житлово-комунальні послуги поділяються за: 1)функціональним призначенням; 2)порядком затвердження цін/тарифів. Стаття14.Розподіл житлово-комунальних послуг за порядком затвердження цін/тарифів- Залежно від порядку затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вони поділяються на три групи:
- Ціни/тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій формуються і затверджуються центральними органами виконавчої влади, національними комісіями, що здійснюють державне регулювання у відповідних сферах, та органами місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом.
- Споживач зобов’язаний забезпечити доступ до мережі, арматури, засобів обліку, розподільчих систем представників виконавця/виробника за наявності в них відповідного посвідчення:
- Працівники виконавця/виробника повинні поважати права споживачів, перебувати (відвідувати) тільки в тих приміщеннях, де розташоване обладнання, перевірка, ремонт, огляд якого відбувається.
Розділ V
ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ СПОЖИВАЧІВ, ВИКОНАВЦІВ, ВИРОБНИКІВ
Стаття 20.Права та обов’язки споживача- 1.Споживач має право:
- Споживач зобов’язаний:
- Виконавець має право:
- Виконавець зобов’язаний:
Розділ VІІ
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТАРИФОУТВОРЕННЯ ТА ОПЛАТИ ЗА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
Стаття 32.Плата за житлово-комунальні послуги- Плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
- Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку. У разі наявності засобів обліку оплата комунальних послуг здійснюється виключно на підставі їх показників на кінець розрахункового періоду згідно з умовами договору, крім випадків, передбачених законодавством.
- У разі зміни цін/тарифів на житлово-комунальні послуги виконавець/виробник не менше ніж за 15 днів до введення їх у дію повідомляє про це споживачів з посиланням на рішення відповідних органів.
- Платіжний документ може містити графи, в яких зазначаються суми до сплати за надані послуги, не проплачені повністю споживачем у попередній розрахунковий період. Платіжний документ не може містити графи, в яких зазначаються суми за оплату послуг, не передбачених договором, або суми доплат за надані послуги понад ті, що передбачені діючими тарифами.
№ п/п | Постанова | Дата | Номер |
---|---|---|---|
1 | «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів» | 26 липня 2006 року | 1010 |
2 | «Про затвердження правил надання послуг з вивезення побутових відходів» | 10 грудня 2008 року | 1070 |
3 | «Питання надання послуг з вивезення побутових відходів» | 16 листопада 2011 року | 1173 |
Свежие комментарии